I got a pocketful of dreams!

Raise your fucking voice!

VARNING FÖR ETT LÅNGT OCH RÄTT DYSTERT INLÄGG!

Har en sån  här jävla jobbig natt IGEN! Kan inte sluta tänka på allt jag borde göra, vad jag vill göra i framtiden och om jag verkligen fattade rätt beslut i mitt förflutna.....Rädda mig!

Ja, nu var man hemma i Boden igen...hann ju bara vara hemma en dag mellan Kiruna och Stockholm så jag har inte träffat nästan nån av mina kompisar i Boden på över en månad! Helt hemskt :/
Aja, nu är jag i alla fall hemma så! Alltså om jag ska vara helt ärlig så fick jag ångest när jag skulle åka hem och jag har försökt fundera heela dagen, kvällen och natten...varför? Jag tror nu att jag vet. Jag saknar alltid min familj och alla mina vänner när jag är borta...det gör jag verkligen. Och ni får absolut inte tro någonting annat! Och jag tycker inte att det är så roligt att vara borta hemifrån så mycket som jag är för jag hatar att vara begränsad jag kan t.ex. inte ta med allt jag vill ha med mig när jag åker iväg till t.ex. Kiruna, jag kan inte sova i min egna säng, vara med dem jag vill vara med och jag kan inte träffa en stor del av min familj. En annan sak som är jävligt jobbigt är att hela tiden "bo i en resväska"! Hela tiden behöva planera och tänka på vad man ska ha med sig, vad man kan tänkas behöva till denna resa osv. Kanske låter överdrivet som tusan...kanske är det men just nu känns det så. Jag vill bara ha ett jobb någonstans (helst på ett ställe där jag vill vara) och veta att jag kommer få jobba här nu så pass länge så att jag kan packa upp mina saker från min väska och veta att jag inte kommer behöva packa ner allt dagen efter...vet FAN inte hur jag ska förklara så att någon annan än jag förstår! Är ju inte känd för att vara bra på att förklara saker och ting. Men jag hoppas att ni kanske förstår lite grann av de jag skriver. Är dock rätt trött nu också så jag orkar inte lägga ner så mycket tid på att tänka på vad jag egentligen skriver (brukar jag  nästan aldrig göra) men i alla fall. Jag tror att anledningen till att jag fick ångest när jag skulle komma hem var att då var jag tvungen att öppna ögonen för verkligheten igen! Ta tag i alla mina problem och inse att man faktiskt måste bli vuxen nångång. Det går bara inte att ha roligt hela tiden. Och somsagt fick jag inte jobbet i Grekland och jag kände väl inte att jag ville komma hem och behöva berätta det för alla mina vänner och alla random people som visste om att jag sökt jobbet. Ingen vill ju misslyckas! Eller hur...? När man liksom för engångs skull visste vad man ville och vågade berätta om sin dröm för andra så gick det åt skogen!!! Jag brukar inte berätta vad jag vill och vad jag ska försöka satsa på för andra för om jag inte gör det, behöver jag aldrig berätta att jag misslyckats med det heller! Nåja, ingenting jag kan göra någonting åt nu! Önskar bara att jag kanske hade kunnat ha en gnutta tur en gång i alla fall... Med risk för att låta som att jag tycker synd om mig själv (vilket jag kanske gör, och jag får tycka synd om mig själv om jag vill!) så känns det som att allt jag gör just nu och allt jag snuddar vid går åt helvete! Kan inte minnas sist jag verkligen lyckades med någonting som jag VERKLIGEN blev lycklig över. Jag vet inte hur fa-an jag ska göra för att kunna få någonting att gå rätt.

Känns som att jag behöver en rejäl nystart...radera allt gammalt och börja om. Varför inte i en helt ny stad? Jag måste verkligen ta tag i det här nu för min egen skull! Nu ska jag försöka att verkligen tänka på mig själv! Tänkte att jag skulle skriva ett awesome CV och personligtbrev imorgon och skicka in den till massa olika ställen och se ifall jag duger till nånting! Jag är förbannat less på att inte jobba! Rastlös och deprimerad!
Jag ska i alla fall åka till Abisko och jobba 1 april till 16 april tror jag det var. Kommer bli jätteroligt! Får träffa Madde och gänget igen! Kanske kommer på där vad jag vill göra.

Har några ospikade planer/drömmar just nu, ser ut ungefär såhär:
(delar med mig av det här trots att jag kanske misslyckas! TERAPI för mig!)

*Vara hemma nu till sista mars och bara fokusera på körkortet plus att hitta ett jobb!
*Åka till Abisko och jobba arslet av mig! ;D
*Komma hem och ta körkortet.
*Söka massa jobb osv.
Maj/juni
*Förhoppningsvis tagit körkortet!
*Förhoppningsvis hittat mig ett jobb!
Början på juni
*MYSA SOM SATAN OCH VARA LYCKLIG!
*30 juni åka till Grekland - Rhodos med Cassandra och leva livet plus söka jobb! ;D
*Vara borta i 2-4 veckor eller längre.
*Komma hem i typ slutet på Juli.
*Stockholmsveckan! Åker till Gotland! Living the dream! (Är ett stort kanske men hade rockat ifall jag åker dit)
*31/7 - Fylla 20 år! ;D
*Flytta till Göteborg ifall jag inte redan gjort det!
*Gå bartenderskola!
*Blivit en awesome bartender! Och fått jobb som det!
*Jobba jobba jobba!
*Tjänat ihop så pass mycket pengar så jag kan gå frisörlinjen eller make up utbildning.
Eller kanske kommit på om jag vill bli någonting annat som jag vill plugga till i t.ex. Götet bland alla goa gubbar!

Sen har jag inte funderat så mycket mer på mitt liv!


Nu känner jag mig lite gladare i alla fall...så nu kanske jag kan sova :)
Ska upp klockan 10:00 imorgon och möta upp Cassandra halvvägs till Sävast och sen kila in till stan och träffa Sandra <3! Har saknat henne som tusan! Puss!
Vi tar väl en kaffe eller nått! Jag och Cassie ska gå ner typ 5-10 kg var så nu JÄVLAR! ;D
Ska försöka få tillbaka lite självförtroende så därför ska jag börja med att försöka bli lite mer fit! Beach 2010 hade jag tänkt satsa på så jag måste ligga i som attan!!! Men jag och Loveli ska peppa och hålla koll på varandra så vi klarar det! ;D Och det kommer vi göra också! De kan ni ge er fan på! ;)
Sen när jag kommer hem ska jag ju skriva CV osv och söka ett jobb som just nu är liiite hemligt! En person som tipsade mig om det! :) Tack du vännen! ;) DU vet vem du är! Puss!
Kanske skriver om nån vecka hur det gick!
Sen ska jag försöka klippa ihop en någorlunda bra film med alla videoklipp och bilder jag har från Stockholm :)
Får se hur det går för Elin med det! Och filmen kommer naturligtvis upp på bloggen när den är klar! Bli inte förskräckta när ni ser hur vi ser ut i vissa scener! ;) Haha!

Måste bara berätta att jag träffat en otroligt imponerande person som kan få en att trilla av stolen när han pratar! Han är awesome! Jag och Cassie har umgåtts med denna person rätt mycket på den senaste tiden och vi har visat vad vi norrlänningar går för! ;) Tror han blev ganska så impad när Cassandra halsade en cider på några få sekunder! Eller? :) Vi träffas snart igen! Var så säker ;) Tummis!

En låt som jag verkligen får hjärtklappning till just nu är... Alicia Keys - Empire state of mind (part II)

Tänkte på den låten när jag gick partade loss i Stockholm... "These streets will make you feel brand new, big lights will inspire you!" ;)

Men inget slår Lifehouse - Storm...Tänk er att vakna på morgonen brevid personen ni tycker om mest i hela världen till den låten, och bara se in i varandras ögon och pussas i slutet! Åh! (Jag vet inte vad som hänt med mig! Brukar inte vara så kärleksfull! Haha!)

"If I could just see you, everything will be alright
If I see you, this darkness would turn to light"
Puss!

Men en låt som jag blir förbannat glad när jag hör är Ken Ring - Nu måste vi dra!
Den här låten kommer få mig att klara av allt! ;) Är egentligen inte min musiksmak men den här låten är AWESOME! ;D

"Nu måste vi dra, ja vi ses väl nån dag.
Jag svär livet blir bättre när man vet vart man ska!"
;)

Ja, förfan nu är jag GLAD ;D


Haha! Jag tror att jag har någon slags bokstavskombination :) Men utan att titta mig i spegelngrejen så säger jag högt till mig själv att jag är AWESOME! :)
För er som inte vet så har en mycket bra och smart person sagt till mig att jag ska se mig i spegeln varje dag och säga någonting bra om mig själv! Och jag ska börja med det idag! :)

Har förövrigt blivit snällare sen jag åkte till Stockholm! Haha! Måste ändra på det så fort jag kan! ;)

Aja, nu måste jag nog sova för klockan är över 6! Berit kvittrar som en hel fågelfamilj här inne i rummet, vilket betyder att det är morgon!
Blev verkligen ett konstigt inlägg! Men det skiter jag i! :)


PUSS! <3


 

 


Kommentarer
Postat av: Stålmannen

Humm jag skriver inte så långt här, för då tror folk att jag är galen (kolla fejjan istället)..



Men till alla som bor i en resväska: Ska vi bilda klubb (typ bo-i-en-resväska-klubben)? http://videofy.me/zidanevictor/?vid=16357

2010-03-16 @ 14:39:36
URL: http://victor.grubblar.nu
Postat av: Bea

Sweetnows! Du ska inte grubbla så mkt på livet. Det kan inte annat än att gå bra för en sådan fantastisk människa som dig!

2010-03-16 @ 20:53:21
URL: http://bealindvall.blogg.se/
Postat av: josefine

ååh, jag ska också gå en makeup utbildning senare :) har du tänkt söka in till en privat eller? :)

2010-03-17 @ 07:49:51
URL: http://josefinelundberg.blogg.se/
Postat av: A

bra låtar (y)

2010-03-17 @ 08:06:11
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Eliiiin

Ja, Victor jag tycker absolut att vi startar en sån klubb! ;)



Bea! DU ÄR BÄST BABY! :)



Josefine - Jag vet inte riktigt än. Va hade du tänkt dig? :)



A- Absolut!

2010-03-17 @ 15:19:29
URL: http://elinjohanssonb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0